14/3/08

Paisatges minimalistes?


El passat dimecres dia 5 de març va ser un dia intens: al matí, sortida amb els meus alumnes de Geografia dels Països Mediterranis per assistir a les jornades "Territori i Paisatge" organitzades per l'Observatori de la Urbanització de la UAB; a la tarda, presentació del llibre del Dr. Salvador Antón sobre parcs temàtics; i a la nit, concert del músic belga Wim Mertens al Palau de la Música Catalana.

Amb el so de fons de l'esplèndida Struggle for Pleasure, una de les obres cabdals de la música minimalista, incisiva, repetitiva (i amb forts lligams amb l'urbanisme i l'arquitectura, ja que forma part de la banda sonora de la pel·lícula "The belly of an Architect" de Peter Greenaway), pensava si les impactants imatges que el Paco Muñoz ens ensenyava sobre el model urbanístic (urbanalístic, en els seus termes) de la província de Barcelona es podrien deinfir com a paisatges minimalistes. Sens dubte l'element repetitiu no els falta... Què en penseu?

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ep companys!

Mai m'havia plantejat l'opció minimalista per descriure la urbanalització....

A priori pensem en les complexitats que genera (necessitat d'infraestructures, territori, provoca nous costums, bé tot el que ja sabeu), però és interessant aplicar el terme a l'hora de la construcció d'aquests paisatges.

Bé és una reflexió sense pensar-hi gaire, el que m'ha passat x cap.

Salut!

Marc Vila

Joan ha dit...

Gràcies Marc pel teu comentari!!! Gairebé estrenes aquesta secció, que de moment no ha tingut gaire èxit!!! Totalment d'acord amb el que dius, la meva també va ser una reflexió post-embriaguesa (cultural, s'entén, les altres ni es comenten...) del concert!!!

Anònim ha dit...

Em vaig quedar amb les ganes d'anar al concert!!

havia vist el cartell i alló que penses cada cop que el veus: tinc que comprar l'entrada, tinc que comprar l'entrada.... fins que va ja va passar el dia del concert, hahaha

En fi, l'altre dia em vaig baixar la discografia i la vaig escoltant mentre treballo.

Ens veiem,

Marc