5/6/08

Congreso "Movilidad local y territorio"


Con menos antelación que la deseada, informamos de la celebración en Barcelona, los días 11 a 13 de junio, del congreso "Movilidad local y territorio. Las carreteras locales. Innovación en la gestión", organizado por la Asociación Española de la Carretera con el patrocinio de la Diputación de Barcelona.

Según leemos en las páginas web del congreso este "pretende superar el concepto de las carreteras locales y comarcales como carreteras secundarias, para definir una nueva visión de la vialidad intermedia como red integrada que interconecta las redes viarias urbanas de corto recorrido con las interurbanas de largo recorrido, y que debe planificarse y gestionarse de un modo integral". Más información en las páginas web del congreso:
  • Asociación Española de la Carretera:

http://www.aecarretera.com/movilidadyterritorio.asp

  • Diputación de Barcelona:

http://www.diba.cat/congrescarreteres/

3 comentaris:

Unknown ha dit...

FElicitats per l'article que has co-escrit amb la Carme Miralles a l'informe Territorial 2008, em sembla molt interessant tot i que encara ho seria més si fos possible "controlar" alguna variable més en les característiques socioeconòmiques. Interessant el bloc en tot cas. Tot i no ser geògraf crec que cada cop és més necessari tenir una perspectiva geogràfica en la planificació.

Joan ha dit...

Gràcies pel teu comentari!!! (secció que realment no funciona gaire en aquest blog!!!). Sí, estic d'acord amb tu amb que cal controlar més les característiques sociodemogràfiques per analitzar la mobilitat: en altres treballs al Centre d'Estudis Demogràfics teníem molt clara la interacció entre variables i les estandaritzacions i les regressions formaven part de l'ordre del dia en tots els estudis, però no és així a l'IERMB... A més, l'article era només de caràcter mooooolt introductori, com uns que sortiran el mes que ve dins la sèrie "Papers" que publica l'IERMB. Felicitats pel teu blog, també!

Unknown ha dit...

L'altre tema són les xarxes socials, derivades de les característiques socioeconòmiques. Una potencialitat que a casa nostra, suposo que per un tema econòmic, no es treballa i que explicaria molts efectes en la planificació de la mobilitat i fins i tot de les demandes socials. Em dóna la sensació que la mobilitat personal ve motivada per un canvi de municipi de la generació dels 25-40 anys (en accedir a l'habitatge de compra) i que l'ús del cotxe en caps de setmana s'explicaria per l'accés a barris amb accés difícil al transport públic: per a què agafar el tren si en cotxe el cap de setmana no hi ha embús. De moment l'única dada de l'Enquesta d'hàbits i l'enquesta de mobilitat seria el tipus d'habitatge (unifamilar o bloc de pisos), però no sempre és un bon proxy per saber la distància a l'estació de tren.